سوم دی برای علی دایی و پرسپولیس روز ویژه‌ای است. او 4روز پس از استعفای رسمی از پرسپولیس دوباره روی نیمکت می‌نشیند تا در این وضعیت بحرانی مقابل محمد مایلی‌کهن قرار بگیرد.

فوتبال

هرچند ‌ خیلی‌ها معتقدند اتفاقات 2 روز اخیر پرسپولیس و بازگشت دایی با تکیه بر احساسات بوده ولی او که مدت‌هاست در حسرت یک پیروزی به سر می‌برد امیدوار است به آنچه می‌خواهد برسد. سؤال بزرگ در آستانه بازی امروز ‌این است که اگر پرسپولیس در این دیدار نتیجه نگیرد چه اتفاقاتی خواهد افتاد؛ آیا دایی برکنار می‌شود، آیا استعفا می‌دهد یا اینکه فعالیتش را با ششمین شکست متوالی هم ادامه خواهد داد؟

حساسیت‌های این بازی و اهمیت شکست دادن سایپا به قدری زیاد است که حالا باید گرفتن 3 امتیاز را آرزوی بزرگ دایی دانست.کار دایی در حالی سخت‌تر می‌شود که حسین بادامکی، حمیدرضا علی عسگری و امیرحسین فشنگچی هم محروم هستند و چند بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس مثل محمد نوری، هادی نوروزی و غلامرضا رضایی ‌مدت‌هاست که از دوران اوج فاصله گرفته‌اند.

در این میان مهم‌ترین مشکل دایی ضعف خط دفاع و دروازه است که این موضوع اصلی‌ترین نگرانی او محسوب می‌شود. همین ضعف‌ها در بازی‌های اخیر باعث شکست‌های متوالی پرسپولیس شد و باید دید دایی برای از بین بردن این ضعف‌ها چه تدابیری در ذهن دارد.

رویارویی دایی و مایلی‌کهن هم یکی از نکات مهم این مسابقه است. آنها زمانی علیه یکدیگر شکایت کرده بودند و حالا در وضعیتی به مصاف هم می‌روند که تیم‌هایشان شرایط مناسبی ندارند.2 تیم در سال‌های گذشته 31 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم پرسپولیس 16 برد،13 تساوی و 2 شکست بوده و از لحاظ آماری برتری کامل نسبت به سایپا دارد. البته اوضاع فعلی سایپا بهتر از پرسپولیس است؛ چراکه شاگردان مایلی‌کهن با شکست‌دادن صنعت نفت کمی به آرامش رسیده‌اند.

اخراج 4 بازیکن

علی دایی در مصاحبه روز سه‌شنبه خود اعلام کرد بازیکنانی که باعث کندی حرکت پرسپولیس شوند را از قطار این تیم پیاده می‌کند و از این به بعد پا روی دلش می‌گذارد و فقط مصالح پرسپولیس را درنظر می‌گیرد. این جمله در پاسخ به ابهاماتی است که درباره همدل نبودن چند بازیکن پرسپولیس با سرمربی وجود دارد و حرف و حدیث‌های به‌وجود آمده در مورد کم‌کاری برخی از بازیکنان هم حساسیت‌های دایی را بیشتر کرده است. در این میان، شایعه شده که بعد از بازی با سایپا 4 بازیکن از جمع قرمزها کنار گذاشته خواهند شد که 2نفر از آنها مدافع و 2نفر هم هافبک هستند. فعلا دایی تصمیم گرفته برای بازی امروز شیث رضایی را از فهرست بازیکنانش کنار بگذارد.

دایی: سایپا را می‌شناسم

دایی در آستانه این بازی می‌گوید: «بازی سختی در پیش داریم. حریف ما تیم خوب و باانگیزه‌ای است و از بازیکنان مستعدی سود می‌برد؛ البته از سایپا شناخت خوبی دارم و باید هر سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم. ترکیب پرسپولیس را طوری می‌چینم که بهترین‌ها در زمین بازی کنند؛ بازیکنانی که در تمرینات بهتر بوده‌اند و زحمت بیشتری کشیده‌اند. مطمئن باشید حق به حق‌دار خواهد رسید.»

سرمربی پرسپولیس در مورد عدم‌برگزاری این مسابقه در ورزشگاه آزادی تاکید می‌کند: «می‌دانم نمی‌توانیم در آزادی بازی کنیم اما فرقی ندارد و با یک جلسه تمرینی که در زمین تختی برگزار کردیم با همه چیز آشنا شدیم.» او در مورد رویارویی با مایلی‌کهن می‌گوید: «سایپا تیم خوبی است و مایلی‌کهن هم مربی من بوده است.

امیدوارم شاهد بازی خوب و زیبایی باشیم و به هر سه امتیاز این دیدار برسیم. با برد شیرین مقابل سایپا شرایط بهتری پیدا می‌کنیم و به تعطیلات نیم‌فصل خواهیم رفت.»دایی در پایان حرف‌هایش می‌گوید: «من به شرایط حساس فعلی کاری ندارم و بهترین و آماده‌ترین بازیکنان را در این دیدار به زمین خواهم فرستاد. هواداران واقعی پرسپولیس هم نباید تیم را در این شرایط سخت تنها بگذارند. تماشاگران می‌دانند که چقدر به آنها نیاز داریم و امیدوارم به ورزشگاه بیایند.»

هفته بیستم لیگ برتر

ساعت 14:15
سایپا - پرسپولیس
ساعت 15
سپاهان - فولاد
نفت تهران - استیل آذین‌
صنعت نفت - راه آهن ‌
صبای قم - شاهین‌
مس - ملوان ‌
پیکان - پاس ‌
تراکتورسازی - شهرداری ‌
ساعت 16:15
استقلال - ذوب آهن‌

کد خبر 123878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز